Wednesday, January 17, 2018

PENCUCI MUKA BARU UNTUK KULIT KERING

Sejak dua tiga minggu ni. Kulit kering menjadi-jadi. Mungkin disebabkan oleh keadaan cuaca dan juga penghawa dingin yang terlalu sejuk di pejabat. Nak kata tak minum air, memang bergelen-gelan minum air kosong dan juga air manis setiap hari.

Feni akan pastikan mesti minum air kosong/suam lebih dari 2 botol yang 350ml tu. Jadi minimum untuk air kosong setiap hari ialah 700ml. Alhamdulillah memang tak fail sejak kerja di CSSB ni.

Kurang air boleh menyebabkan kulit Feni jadi kering dan bersisik. Bukan sahaja di bahagian muka malah di seluruh badan. Tapak kaki pun jadi lebih kasar dan kesat. Mudah merekah dan tak cantik. Feni memang paling benci kalau kulit kering terutama di kaki.

Disebabkan kulit kering ni, muka Feni jadi kusam dan mudah naik jerawat. tau jela bila naik jerawat ni tangan mula gatal nak kutis-kutis jerawat. Bila dah kutis berdarah dan tinggal parut hitam yang susah nak hilang parutnya.

Feni scrol-scrol fb ternampak satu seller kosmetik yang muka dia breakout teruk sebab produk muka ni. Jadi dia suggest suruh cuba Rosken Dry Skin Wash. Alhamdulillah muka dia kembali pulih dan nampak lebih sihat.


Feni ni kan biasalah pantang orang promot barang baik. Yang penting organik. Mesti nak cuba. Cari-cari punya cari last-last jumpa dekat farmasi. Harga dia dalam RM35.00 ke atas. Terpulang pada farmasi. Feni tengok dekat online shop macam Lazada dan Shopee harganya lebih kurang tu jugak. Oleh kerana nak segera, Feni survery je farmasi yang dekat-dekat. Alhamdulillah jumpa dan terus grab.

Sebotol ni 400ml you olss. Jadi memang jimat sangat. Tak tahulah sampai berapa bulan Feni nak pakai ni. Hehehe sebab Feni hanya gunakan untuk muka. Ia sesuai untuk muka dan badan. Jadi untuk mereka yang ada masalah kulit seperti eczema atau kulit sensitif bolehlah cuba Dry Skin Wash ni.

Perubahan yang Feni rasa lepas cuba Rosken Dry Skin Wash ni, kulit jadi lebih lembut dan tak kering macam pencuci muka biasa tu. Ia lebih lembab dan kulit lebih segar. Bila kulit lembab, muka tak nampak berkedut. Kedut adalah salah tanda penuaan, jadi untuk mengelakkan kedutan dengan melembabkan kulit.


Muka Feni nampak lebih bersih dan segar serta bebas jerawat. Selain menggunakan produk skin care yang selamat. Feni juga akan mengamalkan pemakanan yang sihat untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik. (PHOTO TANPA MEKAP)

Suplemen yang sangat sesuai untuk kulit ialah Vitamin C, ESP, dan juga Vitamin E. Jom cantik secara semula jadi. Amalkan gaya hidup yang sihat.

Di usia hampir 32 tahun ni, Feni masih jarang mengenakan mekap kecuali ada majlis-majlis tertentu. Kalau di pejabat pun lebih senang dengan muka macam ni. Bukan nak puji diri sendiri sebab Feni memang sangat-sangat malas nak mekap. Sebab leceh nak mencuci terutamanya bila nak solat.

Kalau tak betul cucinya, wuduk akan jadi tidak sah. Jadi Feni memang lebih suka macam ni. 


No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen membina. Terima kasih.