Tuesday, June 6, 2017

Apa Tema Baju Raya Tahun Ni ?

Pening kepala mak nak pikir pasal baju raya anak-anak dan suami ni. Bab anak-anak mungkin ummi boleh pilih jer. Suami tersayang pulak tahun ni ummi tak tahu nak pilih macam mana. Dia cakap taknak sebab baju sebelum ni masih okay dan tak pakai pun. Memang betul pun dia pakai sekali time raya je. Pastu masuk almari dan gantung. Sadis kan ?

Tiap tahun kami raya ala kadar je. Beli apa yang mampu je. Syukur dengan apa yang ada. Nak kata kaya benor-benor tu idok ler. Cukuplah makan pakai. Al-maklumler banyak benda nak settle lagi. Bersyukur dengan nikmat Allah bagi. Ada rumah untuk berteduh, ada pakaian nak pakai dan ada makanan untuk ditelan.

Bila difikirkan banyak benor nikmat Allah bagi tapi terpulang pada kita je sama ada nak bersyukur atau tidak. Semua orang banyak ujian dan ujian sesama kita tak sama. Miskin itu ujian. Kaya juga ujian. Jadi bersabarlah dengan setiap ujian yang Alah bagi ni. Allah uji sebab dia sayang. Dia rindu kita merayu pada dia. Sebab dia yang MAHA berkuasa atas sesuatu.

Okey dah melalut ke ujian bagai dah. Berbalik kepada baju raya tahun ni ? Mak Jemah pakai baju yang murah-murah jer sebab tak mampu. Huhu. Sejak berumur 30an ni badan naik bam bam tapi idok ler melebihi 60kg. Alhamdulillah. So baju saiz M masih boleh pakai tapi Mak Jemah dah tak selesa pakai baju ketat-ketat. So pilih saiz L u olss. Hahaha.

Baju pilihan Mak Jemah ialah baju kurung moden jer sebab senang boleh pakai untuk buat kerja. Tak payah nak beli baju blink-blink diva sangat sebab bukan ada event orang nak jemput pun. Kalau ada event pon pinjam atau sewa jela baju. Hahahah sebab bukan nak pakai selalu. Kihkihkih.


No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen membina. Terima kasih.