Tuesday, August 13, 2019

Raya Qurban Yang Ke 3

Hari ni hari raya yang ketiga. Kak Feni dah masuk opis untuk bertugas. Mood tak mari lagi untuk bekerja. Haha maklumlah bila dah cuti 3 hari mood holiday ni masih ada berbaki. 

Pagi tadi masuk opis terus dijamu makan nasi himpit, kuah kacang dan rendang. Ada juga puding jagung dan bahulu. Kakak kat opis ni yang bawa. Kak Feni melenggang Cik Kiah je datang opis. Alhamdulillah rezeki.

Semalam kononnya nak pergi shopping barang dapur sebab banyak dah habis. Anak-anak sibuk nak tengok wayang sebab cuti lama kan. Kesian pulak dengan diorang sebab asyik terperap je di rumah. Jadi kami pun cancell la plan nak beli barang dapur. Bawa diorang pergi tengok wayang dulu.

Kami keluar awal lepas zuhur. Diorang dah makan nasi siap-siap yang Kak Feni masak dari pagi. Keluar dengan perut yang kenyang satu kelebihan, kalau tak tak senang nak berjalan.

Kami ke Cheras Central sebab yang tu paling dekat. Tayangan bermula pukul 5.30 petang. Kami pukul 3 dah sampai. Tak beli online pun tiket just walk in. Mujur juga pandai guna mesin beli tiket tu. hahaha sebab first time guna. Terima kasih kepada anak muda yang tengah jaga kat situ. Dia yang ajar Kak Feni guna. Kalau tak haru juga 😅.

Lepas beli tiket kami ronda-ronda mall. Nak cari makan nak lepak tapi hakikatnya disini takde tempat makan yang best. Yang ada Starbuck dan juga OldTown White Coffee je. Jadi kami pun pilih Old Town White Coffee untuk makan-makan. Anak-anak nak makan roti bakar dengan air coklat. Duduk sini sampailah pukul 5.00 petang.

Wah lama betul nak tunggu sampai tayangan. Anak-anak punya pasal layan jela.


Anak manja ummi ni lah yang banyak akai. Ngamuk-ngamuk nak tengok sekarang jugak ! 





2 comments:

  1. kita beraya kat wad je kak feni..huhu

    ReplyDelete
  2. gitu la bila dh jadi mak..demi anak sanggup jer kan..hehe

    salam jengah dari www.umifuzy.com

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen membina. Terima kasih.