Monday, September 30, 2019

Semoga Adik Rayyan Cepat Sembuh


Get well soon my dear. Hari ni ummi terpaksa tinggalkan adik di rumah opah sebab nak kerja. Cuti ummi dah tinggal sikit untuk tahun ni. Ummi harap adik baik-baik saja.

Hari Sabtu lepas adik dah mengadu sakit telinga tak boleh tidur. Ummi bawa pergi jumpa doktor dan doktor cakap telinga adik macam ada darah dan bengkak. Doktor bagi ubat antibiotik, ubat tahan sakit (demam), ubat telinga dan mulut (selesema) dan juga ubat titik dalam telinga.

Hari ni hari ketiga untuk habiskan antibiotik. Ummi harap lepas habis ubat antibiotik untuk hari ketiga ni, telinga adik akan sembuh. Ummi doa dekat Allah supaya adik cepat sembuh. Ummi sayang adik.

Adik akan nampak okey dan sihat bila makan ubat. Agaknya tak rasa sakit sebab kesan ubat. Bila dah 4 atau 5 jam lepas makan ubat, badan dia mula dedor dan panas. Ummi akan cepat-cepat suruh adik mandi dan makan terus makan ubat. 2 hari ummi cuti ummi boleh monitor sendiri.

Pagi tadi sebelum datang kerja ummi dah siap-siap bagi adik makan roti dan ubat. Pesan dekat opah supaya bagi adik makan ubat pukul 3 petang. Malam ni last adik makan antibiotik. Semoga adik cepat sembuh dan boleh pergi sekolah macam biasa.

Hujung minggu ni kita nak pergi konvo Abang Wan. Adik mesti sihat dan kuat. Hari konvo nanti boleh jumpa TokMek, Cikni, Achik Manjung, Pakcik Radhi, AyahNgah dan Abang Wan. Nanti kita pergi jalan-jalan. Dah lama kita tak jalan sama-sama sebab masing-masing sibuk.

Ummi balik nanti ummi jaga adik ya.

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen membina. Terima kasih.