Tuesday, September 13, 2016

Hari Raya Aidil Adha 2016


Gambar ini diambil berlatar belakangkan dengan lombong lama di belakang rumah seseorang. Alhamdulillah berpeluang menikmati keindahan alam semulajadi ciptaan Allah.

Rezeki bila sahabat suami yang kami anggap macam abang dalam family MAOC menjemput kami untuk melawat bayi baru lahir di rumah adiknya di Taman Pinggiran Delima, Hulu Langat, Selangor. Tak jauh pun dari rumah kami. 

Mula-mula sampai rumah orang ni sangat teruja dan pelik. Ku sangkakan kedai makan berlatar belakang tasik rupanya rumah orang. Sungguh unik dan cantik. 

Ketika gambar di atas di postkan di FB dengan caption "Selamat Hari Raya Aidil Adha Dari Kami Sekeluarga From Tasik Kenyir ''
Ramai yang terpedaya dan menyangkakan ianya betul. Tiada niat nak menipu tapi itulah memang cantik dan nampak macam berada di Tasik Kenyir betul kan ? Hihi



Abang Aus menikmati bihun sup sementara menunggu abah pulang dari surau. Hari yang sungguh sibuk untuk abah sebab tahun ni ada 14 ekor lembu yang dikorbankan oleh penduduk. Alhamdulillah murah rezeki semua orang. 


Adik Rayyan bangun awal sebab nak pergi raya umah opah. Jadi mata mengantuk mengamuk nak tidur. Dapat masuk buai tidur dengan lena. Hari pulak mendung dan hujan renyai-renyai raya kali ni. Sejuk dan nikmat bila boleh tidur dalam buai.

Ya Allah, terima kasih dengan nikmat yang berikan kepadaku. Alhamdulillah syukur diberikan sebuah keluarga kecil yang bahagia ini. Semoga bahagia ini berkekalan hingga ke syurga. 

Alhamdulillah 
Alhamdulillah
Alhamdulillah

Ummi sayang keluarga ummi sampai syurga. Walaupun kita tak kaya tapi Allah sentiasa mencukupkan apa yang kita perlukan. Masih hidup, masih bernafas, masih sihat, masih mampu untuk bekerja untuk mencari rezeki yang halal. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen membina. Terima kasih.